RSS

Biserica…simbolul ipocriziei!

11 feb.

Urăsc  biserica şi tot ce are legătură cu ea…O urăsc în primul rând pentru că m-a făcut să simt acest sentiment care îţi mănâncă pe interior tot sufletul…URA!…Cea mai ipocrită instituţie din lume…care provoacă cel mai ipocrit curent pe care ei îl numesc credinţă…Da , sunt conştient că probabil dupa postarea aceasta mulţi nu îmi vor mai citi blogul…Dar sincer  nu prea mă interesează, pt că nu e un blog comercial, sau unul făcut să atrag simpatie…E un blog al piticilor de pe creierii mei…Şi în plus chiar nu vreau să citească ce postez eu aceste minţi spălate , pentru că oricum nu ar înţelege ceea ce ar trebui…

Biserica, un nume care te înfioară, te sperie…pentru că de când a apărut a încercat să conducă oamenii prin forţă, prin frică, nu prin iubire. Singura instituţie care l-a îngrădit pe dumnezeu între patru pereţi şi care a facut omenirea să creadă că aceea e casa lui…Şi dacă e casa lui, de ce se uită toată lumea urât dacă râzi în biserică? Cum ar putea fi lipsă de respect faptul că tu eşti fericit?..Dacă vine cineva în casa ta si râde, e fericit…cum te poţi supăra, cum poţi considera  asta ca o ofensă sau o jignire?  Dar scopul lor, nu e ca noi să fim fericiţi…Cum ar putea avea ca scop ca noi să fim fericiţi? Un om fericit nu îl mai poţi manipula..Nu mai ai ce să îi promiţi…Şi tocmai de aceea de când ne naştem ei ne învaţă un singur lucru..că suntem slabi, nedemni, plini de păcat şi avem nevoie să ne căim, să fim salvaţi…Dar că nu putem singuri…există nişte oameni cu sutană care ne vor spune şi arăta cum să facem asta…Iar noi speriaţi de tabloul iadului pictat de când ne-am născut cu acele chinuri mai mari decât ne putem imagina, facem orice numai să nu ajungem acolo…

Spuneam că e cea mai ipocrită instituţie pentru că îţi dă o listă cu 10 porunci pe care tu trebuie să le respecţi, dar pe care ei sunt primii care le încalcă…Să nu furi, să nu omori…sunt doar câteva…Dacă e cineva care fură, atunci e biserica, bazandu-ne doar pe un singur argument…Biserica Ortodoxă în anul 2011 a avut un PROFIT de 75 milioane de euro…Cum poţi avea profit tu ca biserică…iar oamenii care te venerează să nu îşi permită să trăiască? Şi cu tot profitul acesta de pe afacerile cu lumânări, vin, icoane, posturi radio sau tv…tot umblă la cerşit pentru cotizaţii…Dacă se descurcă atât de bine făcând aşa un profit…de ce mai au nevoie de cotizaţii? Lăsând pretextul penibli de-a dreptul cum că, e nevoie pentru întreţinerea şi restructurarea bisericilor…În plus, totul ce e legat de biserică are legătură cu banii…Botez, nuntă, înmormântare…Nimic fără bani…Deşi nu ar avea nici o cheltuială niciuna din aceste slujbe…Şi dacă luăm exemplul serviciului S.M.U.R.D…Care îţi salvează viaţa fără  să îţi ceară un ban…Dacă s-ar ocupa biserica de acest servici..probabil ar ajunge la tine…şi te-ar lăsa în sanţ să mori dacă nu ai cotizat…La fel cum fac cu înmormântările…fără bani nu te îngroapă…şi culmea e că e un  fapt care nici măcar nu îl ascund…  Oare astea sunt învăţăturile spirituale pe care ţi le oferă biserica?  Şi dacă pentru tot ei pretind bani…de ce ei nu plătesc  taxe la stat?…Aşa cum ei pretind că au nevoie de bani pentru anumite chestii, tot aşa şi statul şi oamenii au nevoie de banii care i-ar platii ei pe impozite…BA mai mult..statul oferă bani din buget pentru biserici…Şi ce fac bisericile drept răsplată…? Dau în judecată statul..pt ce?..Pentru retrocedarea de pamanturi…Deci după ce că primesc bani din buget, nu plătesc taxe şi impozite, ne mai forţează să cotizăm şi pe  noi, e cea mai bogată instituţie din România …mai dau şi statul în judecată!!  Şi da, sunt conştient că probabil banii plătiţi către stat ar fi furaţi de alţii…Dar prefer să  fie furaţi de alţii  şi nu de cei care se dau sfinţi… Eu sunt ortodox..pt că aşa am fost botezat..şi de aceea vb de Biserica Ortodoxă…Dar şi celelalte sunt exact la fel..

Se construiesc  o grămadă de biserici…Şi am întrebat un mai mare al bisericilor…De ce e nevoie de atâtea biserici? Doar  în cartier la mine sunt 5 …Iar el mi-a spus..Pentru că lumea vine la biserică şi şi aşa sunt pline…Am înţeles şi asta..Ce nu am înţeles a fost..De ce aşa mari?…şi tocmai nu mari ca spaţiu pentru credincioşi…ci ca monumente…De ce nu pot fi bisericile mai simple făcute…să fie doar nişte încăperi fără turnuri, sau aşa masivitate şi fără picturile acelea exagerat de scumpe? Ar rămâne bani să se facă lângă fiecare biserică câte un adăpost pentru săraci sau o cantină…Atunci da biserica ar fi ceva util…Sau poate dumnezeul ăsta promovat de biserică e atât de pretenţios şi grandoman încât  nu ar putea avea o casă simplă…Dar ce a făcut biserica pentru omenire? Aproape nimic…Dar împotriva ei?  O gramada….!!!Cele mai mari atrocităţi care au fost vreodată pe pământul ăsta au fost făcute de cei care ar trebui să ne ghideze spre pace…spre calea spirituală şi care ne învaţă să nu ucidem…Biserica şi oamenii care o reprezintă.  Cruciadele şi omorârea oamenilor doar pentru că nu împărtaşeau  cu ei aceleaşi convingeri…E ciudat cum te învaţă că toţi oamenii vor fi judecaţi în viaţa de apoi..că unii vor ajunge în iad iar alţii in rai…în funcţie de viaţa lor pe pamant…Dar bisericii nu i-a fost de ajuns asta…ea a trebuit să îi pedepsească pe oameni şi în viaţa asta de muritor…fapt ce mă duce cu gandul la ideea că nici ei nu prea cred ceea ce afirmă şi învaţă poporul…

Mă  întreb şi de ce oare unii dintre cei mai inteligenţi oameni din lume…consideraţi genii…nu au crezut în religie, în biserică?

Eminescu spunea în împarat şi proletar: “Religia – o frază de dânşii inventată/ cu a ei putere să vă aplece-n jug”

Ernest Hemingway:” Nu va incredeti in oamenii care intotdeauna stiu ce vrea Dumnezeu de la voi ptr ca asteptarile lui Dumnezeu sunt intotdeauna suprapuse cu dorintele sale personaleToţi oamenii care gândesc sunt atei”

Benjamin Franklin:” Farurile sunt mai folositoare ca bisericile.”

Ferdinand Magellan:” Biserica spune că Pământul e plat, dar eu ştiu că e rotund, căci i-am văzut umbra pe lună şi am mai multă încredere într-o umbră decât în biserică.”..el a fost chiar condamnat la moarte pentru această afirmaţie…Deşi a avut dreptate, era ceva împotriva a ceea ce susţinea biserica…Care la fel ca acum şi atunci a susţinut orcării dar a persecutat pe oricine încerca să arete adevărul…Cu toate astea pe patul de moarte Magellan a afirmat…”Şi totuşi Pământul e rotund”

Epicur:” Vrea Dumnezeu să prevină răul, dar nu poate? Atunci nu e omnipotent. Poate,dar nu vrea? Atunci e malefic. Şi poate, şi vrea? Atunci de unde vine răul? Nici nu poate, nici nu vrea? Atunci de ce să fie numit Dumnezeu?”

Einstein:” Dacă oamenii sunt buni doar pentru că le e frică de pedeapsă şi pentru că speră la o recompensă, atunci suntem într-o stare jalnică.

Şi lista ar putea continua…Dar sunt conştient că e nevoie de o forţă divină pe care să dăm vina…Să ştim că cineva e responsabil de tot ce ni se întâmplă..Nu toţi pot accepta faptul că suntem principalii responsabili pentru viaţa noastră…Din cele mai vechi timpuri oamenii au avut nevoie să se închine la cineva…Şi dorinţa asta a fost implantată pentru a putea fi condusă şi manipulată gloata…

Majoritatea oamenilor  credincioşi sunt nişte ipocriţi care merg la biserică…Şi deşi duminica e plin de oameni la biserica…90% dintre ei nici măcar nu au deschis biblia…Ei cred pentru că aşa au fost crescuţi de părinţi, care la rândul lor au fost crescuţi de părinţii lor…Cum poţi crede fără să citeşti povestea sau sursa credinţei?  Eu deşi nu sunt credincios…am citit biblia de doua ori…de fiecare data cu zâmbetul pe buze când Moise cu un toiag a desparşit marea…sau Isus a clonat peştii şi a transformat  apa în vin…Oricum fiecare crede ce vrea..nu asta e problema…Ci ipocrizia unora care se bat pe scările bisericii se îmbrâncesc şi înjură să pupe moaştele la cine ştie ce sfânt…Crezând că asta îi face mai buni…Sau oamenii care în fiecare duminică sunt la biserică, respecta toate posturile , se roaga…dar sufletul le e plin de invidie şi răutate…Cred că dacă s-ar face un top a celor mai răi oameni cu siguranţă oamenii credincioşi ar ocupa poziţia fruntaşă şi încă detaşat…Deoarece toate dorinţele lor refulate pentru a trăi în credinţă…le-au mâncat sufletul şi l-au umplut până la refuz de frustrari…le-a provocat o silă şi invidie împotriva celor care au decis să trăiască liberi şi au înţeles că nu sunt neputincioşi şi că nu au nevoie să fie salvaţi…

Faptul că mergi la biserică nu te va face cu nimic mai bun…Un om care merge la biserică şi îşi ţine câinele în lanţ de exemplu…are sufeltul mai otrăvit decât unul care ajută şi iubeşte animalele …dar nu merge la biserică….Şi cred că dacă ar exista dumnezeul ăsta promovat de biserică…Şi el ar aprecia mai mult un om care nu merge la biserică., dar ajută din suflet…

Nu sunt ateu ..ateii sunt cei care nu au nici un dumnezeu…Eu am…dar nu e acela promovat de religie si biserică…Cât despre bine şi rău..dacă binele e cel promovat de biserică, iar răul cel împotriva căruia luptă biserica…şi după criterile astea se va ţine cont cine merge în rai şi cine în iad…Sper din tot sufletul să ajung în iad…Nu are cum să fie mai frumos în rai cu toţi oamenii aştia prefăcuţi acolo….

 
31 comentarii

Scris de pe februarie 11, 2012 în Uncategorized

 

31 de răspunsuri la „Biserica…simbolul ipocriziei!

  1. Andrei

    februarie 12, 2012 at 5:04 am

    Din pacate, „credinta” oamenilor a fost mereu ceva de ochii lumii (desi Biblia pretinde vehement contrariul). Faptul ca Vasile merge la biserica si se inchina, pentru ca asa-i obiceiul si ca „asa e bine” dupa care se duce la carciuma, bea ca porcu’ si se ia la bataie cu fratele sau, nu il face pe Vasile un om credincios. Daca Dumnezeu ne va pedepsi pentru cele savarsite in timpul vietii pe Pamant, sunt sigur ca altele vor fi motivele pedepsei Lui (ganditi-va la toate atrocitatile de care e capabil omul) si nu acela ca nu mergem toti Duminica la biserica sa ascultam un preot care atunci cand vine la slujba coboara din Mercedes. Cel ce crede in Dumnezeu e liber sa o faca si sa se roage Lui si inafara bisericii. Eu unul cred in Dumnezeu, dar nu merg la biserica fiindca nu vad de ce as face-o, atata timp cat ma pot ruga la fel de eficient de oriunde m-as afla. Totodata, ma enerveaza la culme ideea de a tine post. Observ cu stupoare ca aceasta practica are foarte multi adepti. Singura problema e ca se vede de la o posta cat sunt de falsi cei care postesc (ok, nu generalizez). Acum hai sa va spun si de ce. Ati observat vreodata cum, imediat ce se incheie postul Craciunului ,spre exemplu, extrem de multi oameni „sarbatoresc” incheierea postului bagand in ei, pana li se face rau si ajung la urgenta pe targa, tocmai ce n-au avut voie sa consume in perioada postului? Cred ca asta releva, fara drept de apel, ca multi postesc doar de ochii lumii, in realitate asteptand cu sufletul la gura sa se incheie perioada de chin. Eu unul prefer sa fiu un om de caracter cu valori sanatoase (cel putin asa vreau sa cred). Macar sa ajung eu in iad din cauza ca n-am postit si n-am fost la biserica si sa traiasca in pace vesnica cei care azi se spovedesc si maine isi tradeaza cel mai bun prieten.

     
  2. Cristian

    februarie 12, 2012 at 4:30 pm

    Eu, personal, sunt ateu! Nu cred in Dumnezeu, nu cred in minuni de la Ceruri, nu cred in Biserica..e mult mai confortabil sa cred in mine si atat!

     
    • Călin Ignat

      februarie 12, 2012 at 7:35 pm

      Cristi..Dumnezeu exista dar e in tine….E o energie a universului…care ne conecteaza intre noi…avem o legatura toti muritorii intre noi..de aici si sentimentele..si cate o parte din acea energie e in noi…ea vuibreaza…ea ne conduce..dar ea raspunde in fata noastra nu noi in fata ei…Ateu eu zic ca e gresit sa fi..parerea mea…aia ar insemna sa nu ai nici un dumnezeu…dar dumnezeu e n tine..incerca si vei vedea ca asa te va asculta…

       
    • alexbodoli

      februarie 12, 2012 at 10:11 pm

      Călin, ai deschis un subiect sensibil. Și presimt că discuțiile nu se vor opri aici. Din păcate, oamenii sunt îndoctrinați până-n măduva oaselor. Nu vor să înțeleagă rațional chestiuni de care atârnă întreaga lor viață. Se mulțumesc cu ”moștenirea” primită de la părinți, fără să analizeze dacă e bine sau rău în ceea ce fac. Mulți habar n-au ce sărbătoresc de Crăciun sau de Paști. Scopul acestor sărbători a devenit altul. Mergem la biserică să bârfim. Ne îmbrăcăm frumos înainte de a intra în biserică, lăsăm înjurăturile la ușă, și ne transformăm în sfinți. Păcat că la ieșire, ne umplem buzunarele cu viciile de dinainte.
      @ Cristian: E valabil ce ți-a spus Călin. Nu te pot contrazice în ceea ce simți, însă vreau să-ți transmit câteva gânduri. Dacă vrei să crezi doar în tine, ești propriul tău Dumnezeu. Te simți bine, nu dai socoteală nimănui, nu-ți pui întrebări, nu te rogi, etc. Însă, pe lângă toate aceste exemple trebuie să adaug că intervin și dificultăți. Când ești propriul Dumnezeu, trebuie să ai puterea să nu plângi niciodată. Să nu simți durerea. Să nu strigi după ajutor, atunci când ți-e greu. Sunt sigur că atunci când te vei afla în dificultate, vei simți că există o forță la care poți apela. Ai ajuns să respingi existența lui Dumnezeu, din cauza celor din biserica. Din cauza religiei. Pune-l la încercare în viața ta. Vorbește cu el. Pune-i întrebări. Știu că pare o nebunie, dar încearcă. Dacă e să nu reușești vei rămâne cu încercarea. Dar dacă vei înțelege ce vrea de la viața ta, vei avea mult de câștigat.

       
      • Călin Ignat

        februarie 12, 2012 at 10:34 pm

        Alex sincer ai foarte multa dreptate mai ales la ultima parte…Intr-adevar ceea ce numim dumnezeu e respins de multi din cauza religiei si a bisericii…Si intr-adevar sa constientizam ca dumnezeu e in noi..si ca noi il conducem pe el nu el pe noi…Libertatea asta nu inseamna doar lucruri frumoase…inseamna si responsabilitate..Libertatea tinde spre fericire doar daca stim sa ne asuma responsabilitatea…E ca si atunci cand vrem sa plecam de langa parinti sa fim singuri…Ni se pare raiul pe pamant…singuri..liberi..Dar in acelasi timp avem responsabilitatea…de a plati facturi..de a munci pentru a avea din ce sa platim facturile…de a cumpara mancare…de a gati…de a ne spala si calca hainele…Nu mai e totul asa comod cum era acasa…Asa e si cu libertatea spirituala…Si intr-adevar daca ajungi ca sa te descurci singur si sa iti asumi responsabilitatea asta..poti fi un om fericit….

         
  3. alexbodoli

    februarie 12, 2012 at 5:08 pm

    Felicitari! Ai spus un adevar pe care multi in simt, dar se feresc să-l rosteasca. Sistemul religios a devenit o sursaă de venit, ba mai mult, o modalitate prin care poți fura la adăpostul unor principii. Și nu e ceva nou. Biserica (Catolică) a inceput acest proces încă din secolul XVI(indulgentele). Vezi video-ul de mai jos, descrie în aceeași notă, situația actuală a religiei.

    Printre personalitățile amintite în postul tău există totuși câteva foarte credincioase, care-și cunoșteau Dumnezeul. Nu suportau biserica din acea perioadă, religia ingustă care te invata sa faci niste lucruri fara sa-ti dea explicatii. Ceea ce conteaza cu adevarat nu este apartenenta religioasa, spovedania in fata unui om, care e mai păcătos decat tine poate, sau alte canoane bisericesti. Trebuie sa stii ca exista o forta superioara omului, numita Dumnezeu, care te poate ajuta si iti poate oferi mult mai multe decât iți ofera oamenii.

     
    • Călin Ignat

      februarie 12, 2012 at 7:37 pm

      Ma bucur sa vad ca mai sunt si oameni care nu sunt asa ingusti la minte…si nu au permis sa li se spele minte…Bravo..

       
  4. Sill the make-up artist

    februarie 12, 2012 at 10:46 pm

    Genial blogul tau si cred ca ti-am mai spus lucrul asta.Bravo!!
    Referitor la toata discutia asta despre biserica iti dau dreptate.Noi oamenii de cand ne nastem suntem invatati acasa de catre bunica,mama,tata…toata familia sa cred in Dumnezeu.La scoala din clasa intai pana in clasa a XII a acelasi lucru!Sa credem in Dumnezeu,in Iisus Hr,Fecioara Maria…Daca nu dai banii la biserica acolo in cutia milei te vede doamne doamne si iar nu-i bine.Cand vine preotul cu dascalul cu boboteaza si nu bagi acolo un banut iar nu-i bine si tot asa.

     
    • Călin Ignat

      februarie 12, 2012 at 10:56 pm

      Merci din nou pt complimente..dar nu stiu daca e un blog genial…E un blog in care piticii mei de pe creier sunt in asentimentul piticilor altora…Sincer mi-ar placea ca la o postare … si fie un singur om ..unu singur…care ..intelege ceva si isi mai deschide ochii…E frumos sa vb si de iubire in teorie…sa o rdicam in slavi..si despre credinta despre tot…dar realitatea e alta…si atata timp cat te ascunzi de adevar…si traiesti in minciuna…Nu poti fi fericit…Poti fi comod…dar nu fericit….Minciunea iti ofera comoditatea dar nu fericirea…De asta ar trebui sa isi deschida oamenii ochii si sa se uite in jur…Multe relatii..dar daca asta e iubirea..de ce nu sunt fericiti?…De ce oare nu observa oamenii fara sa li se zica…singuri…Nu trebuie sa citeasca nimic…sau sa le zica cineva..trebuie doar sa fie atenti sa experimenteze si sa traga concluzii…Dar sa traga concluzii nu sa repete aceeasi greseala si sa sustina in continuare lucruri care nu au nici un substrat de adevar

       
      • Sill the make-up artist

        februarie 12, 2012 at 11:04 pm

        Ador cum gandesti.Sunt sigura ca te faci destul de inteles.Imi place sa invat ceea ce este bun.Mai ales sa ascult,sa citesc oamenii care au ceva de spus…dar nu orice.Gandesti liber..scrii frumos.Piticii tai sunt foarte geniali.

         
      • Călin Ignat

        februarie 12, 2012 at 11:07 pm

        merci..m-ai facut sa zambesc:P…si asta e un lucru mare…avand in vedere ca multora pt ceea ce scriu li se pare ca sunt un deprimat:))

         
      • Sill the make-up artist

        februarie 12, 2012 at 11:11 pm

        Nu esti nici un deprimat.Esti genial si deja ast sa mai scrii pe blog.Si ma bucur ca te-am facut sa zambesti :)) Pe frigul asta.

         
      • Călin Ignat

        februarie 12, 2012 at 11:14 pm

        nu de mine depinde cand mai scriu..ci de piticii mei:)

         
  5. Sill the make-up artist

    februarie 12, 2012 at 11:05 pm

    Rectific…Sa ascult oamenii care au ceva de spus,sa citesc lucruri interesante

     
  6. Ana Szollos

    februarie 13, 2012 at 1:21 pm

    Hm….. ai deschis un subiect delicat, despre care oamenii nu vor sa vorbeasca, si eu sunt total de acord cu tine, dar de cate ori am deschis subiectul nu mi-a impartit parerea nimeni, chiar din contra, ma contrazieau cu exemple banale, nebazate pe realitate, cu afirmatii prostesti, la care daca ceream o explicatie, incepeau sa se balbaie, sa se inroseasca, si sa-mi dea aceleasi raspuns banal: „Asa scrie in Biblie”, nu-si puteau baza convingerile decat pe cateva piloni slabi, creati de preoti, vorba ta, nici macar nu cunosc Biblia (marea majoritate) decat din auzite.

    Eu nu ma duc la biserica, nu ma uit la t.v. pe posturi religioase, dar in comparatie cu un „crestin” care plateste scaun la biserica, si a donat o suma valoroase pentru as-i vedea numele pe peretele/tavanul bisericii, nu e cu nimic mai bun! El merge la biserica pentru a-l vedea lumea in biserica, si pentru a putea barfi despre persoanele care nu sunt prezenti, sau nu sunt adecvat imbracati pentru „sfanta slujba”, si as mai putea inshira pana la nesfarsit, in schimb eu nu ma duc, dar ajut pe toata lumea daca imi permit fortele, nu simt ura pentru nimeni in lumea asta, nu as dori rau nici la cel care de cand ii cunosc doar asta urmaresc, sa-mi faca rau ( si culmea… exemplele mele concrete, frecventeaza biserica )….

    Eu cred doar in tatal meu, care simt ca e cu mine, simt ca ma protejeaza, si mereu imi va fi alaturi! Chiar daca nu intre vii.

     
    • Călin Ignat

      februarie 13, 2012 at 1:57 pm

      PAvel Corut a zis un mare adevar:”Între afectarea conștiinței unui om cudiverse substanțe (alcool, narcotice etc.) și intoxicarea ei cu informații false, care îl fac săperceapă eronat realitatea, nu există nici o deosebir
      e.
      Ca atare, științele ne recomandă sătratăm religioșii ca pe orice alt tip de drogați, deoarece majoritatea sunt total insensibili laargumente raționale.

       
  7. jackdaw

    februarie 13, 2012 at 8:27 pm

    Felicitari pt subiect! Si eu consider ca religia e o boala grava a omenirii,care din fericire incepe sa se vindece lent.A fost o frana majora in calea progresului.

     
    • Călin Ignat

      februarie 13, 2012 at 8:31 pm

      Sincer sper sa isi deschida tot mai multi ochii…Si incearca sa faci si tu la fel..incearca sa deschizi ochii celor din jurul tau…Si daca reusesti din 100 la unu…tot e ceva..pt ca el..cel putin nu isi va mai creste copiii in aceasta indobitocire numita credinta…Merci mult ca imi citesti blogul..si pt interventie…

       
  8. Maria Palko

    februarie 14, 2012 at 7:11 pm

    Omul l-a inventat pe Dumnezeu ca sa faca nefericirea mai tolerabila .(SIGMUND FREUD)

     
  9. dorel ignat

    martie 5, 2012 at 4:09 pm

    zicea pe vremuri (pe la inceputul anilor’90) Mircea Dinescu o chestie care mi s-a parut foarte tare (asta ca sa nu iesim din tiparul citatelor:)): „Nu am nevoie de intermediar – Biserica – intre Dumnezeu si mine”; interesant!?! hmmm…Cam simplist poate, dar spusa de un influent lider de opinie; poate era doar clasica mistocareala din amalgamul cu tente pe alocuri urat mirositoare al unui mare oras cosmopolit…
    Sa ne intoarcem la idee: avem nevoie de intermediari/interpusi? Nu vorbesc aici neaparat despre fete barboase si/sau despre ziduri cenusii de-ale institutiei care fac galagie la ore fixe:) ci mai degraba de – hai sa le spunem – indrumatori
    Aduc in discutie un singur exemplu concret: Nicolae Steinhardt – a trecut printr-o metamorfoza cvasicompleta si a imbratisat o noua religie (crestin ortodox). Dupa propriile marturisiri nu ar fi reusit pana la capat, fara sprijin si indrumare. Poate ar trebui sa exploram nitel zona asta si sa ne uitam mai atent (chiar si in interior:)): vom descoperi ca unii pasi nu pot fi facuti fara indrumare si fara sa credem in ceva; o nota personala: cei care spun ca sunt increzatori exclusiv in propria persoana sunt cei care nu reusesc sa-si stapaneasca lacrimile pe-ascuns si nu au de castigat decat ura.
    Copiii din noi nu vor disparea vreodata si cu candoarea cu care am sosit asa vom si pleca. Dar cu indrumare:). Si cei foarte norocosi, vor avea pe cineva alaturi si atunci cand pleaca…
    Cu rugamintea sa nu trageti in mesager: cu totii v-ati rugat cel putin odata in viata asta. Lucrurile nu ar trebui transate foarte agresiv.
    Pentru ca (Da! ati ghicit!) „Nu se stie cine da si cine primeste”

     
  10. popa catalin

    aprilie 18, 2012 at 2:53 am

    Imi cer scuze ca imi permit sa-mi dau si eu o parere ce ma va trada in mod sigur ca sunt un om al bisericii…deci recunosc ca nu fac parte din CERCUL VOSTRU „nemuritor si rece”…
    In primul rand doresc sa va felicit pe toti pt geniul vostru… Cand o sa ma fac mare imi doresc mult sa fiu si eu destept ca voi, sa inteleg lucrurile atat de clar…Imi cer scuze pt ironie dar nu pot sa ma abtin…Presupun ca retardul meu ma face sa fiu rautacios! Tot el ma face sa cred ca daca de exemplu Dumnezeu nu s-a descoperit niciodata in Vechiul Testament in 3 persoane :Tatal, Fiul si Sfantul Duh (a se verifica), nu a facut-o pt ca un retardat ca mine ,influentat si de faptul ca in jurul lui erau numai popoare politeiste la momentul respectiv, ar fi fost foarte confuz si n-ar fi inteles natura unui Dumenezeu, prefancandu-se deci peste noapte intr-un mare filozof sau geniu printr-o simpla parere FOARTE LOGICA in simplitatea ei..(ORICUM SA INTAMPLAT).Abia acum vreo 2000 de ani, dupa ce ne pregatise in prealabil prin multe profetii(a se verifica) , Dumnezeu s-a descoperit in cele trei persoane…GENII ca voi si-au dat cu parerea ca EL NU ESTE DUMNEZEU ,desi a „clonat” paine sau pesti in fata a mii de oameni,a inviat un om mort de 4 zile in prezenta a mii de oameni ( fapte ce pot fi verificate ISTORIC -a se citi operele NE-CRESTINULUI Flavius,deci n-avea nici un interes sa denatureze adevarul) si alte foarte multe alte minuni in fata a MII DE OAMENI ce L-au iubit si L-au intampinat in Ierusalim ca pe un Imparat (de Florii) tocmai pentru ca AU VAZUT „clonele” si „mortile clinice”. Aceleasi genii L-au rastignit! Prin Invierea Sa a aparut crestismul…o noua forma de a credintei bazata pe principii simple cum ar fi DRAGOSTEA… Din nou au aparut alte marii genii ce si-au dat cu parerea si astfel au luat nastere zeci sau sute de secte, religii si religioare, una mai GENIALA ca alta. Alte genii s-au folosit de influenta Bisericii asupra maselor, s-au infiltrat si si-au dus bun sfarsit obiectivele politice!!! Alte genii inca mai fac parte din Biserica si manipuleaza masele pt profit,putere etc…Iar alte GENII s-au prins de tot ceea ce se intampla si s-au declarat ATEI sau ANTI-BISERICA! Stiu, e mai ieftin asa…Va invidiez mult pt geniul vostru (de la A la Z), dar prefer sa fiu un retardat care e convins ca Dumnezeu e atat de mare si de complex incat nici cel mai mare geniu (dintre voi) nu l-ar putea explica! Prefer sa fiu „naiv”, sa iau lucrurile ca atare si sa cred ceea ce, daca as incerca sa-mi explic logic,stintific, filozofic etc as lua sigur pe aratura…iertati-ma: CA VOI! Poate ca inca Dumnezeu nici nu s-a descoperit noua inca in intregime!
    Prefer sa ascult si sa ma conformez la ceea ce invata Biserica! Daca e ceva gresit in ceea ce propovaduieste si eu n-am observat inca, va rog anuntati-ma!
    Refuz sa ma opresc din a fi crestin, a fi un om bun pe cat pot, modest pe cat pot, curat pe cat pot doar cu scuza ca am vazut nu odata, preoti beti, care fumeaza, poate curvari, corupti etc
    Imi pare mai rau de oamenii care-i vad decat de ei!
    Dar eu nu renunt la Biserica sau la credinta pe care am mostenit-o de la Brancoveanu cu pretul vietii copiilor sai!Mai cititi si voi un pic de istorie…E un antidot bun pt paranoia!
    Copii, reveniti-va!

     
    • popa catalin

      aprilie 18, 2012 at 3:12 am

      si te rog sa nu mai aduci in discutie pe Pavel Corut…
      Daca chiar ai citit operele sale ai fi observat la inceput ca scrie „orice asemanare cu realitatea este pur intamplatoare”. Subiectele sunt ok…se vand. Asta conteaza….Il felicit si pe Dan Brown pt Codul sau,alt geniu!
      Bravo lui! S-a vandut bine! Doar ca genii ca ei au mai contaminat si alti nevinovati…cum ar fi pe voi!
      O sa ma rog pt voi sa va insanatositi cat mai repede!!!
      Daca v-am suparat prin duritatea afirmatiilor, imi cer scuze!
      1-1 (chiar daca pe mine ma doare si mai mult cand va citesc)

       
    • Călin Ignat

      aprilie 18, 2012 at 12:22 pm

      🙂 Mda..fiecare cu parerea lui…Dar daca mie imi e adresat comentariul..MAI CITITI SI VOI!!…atunci prefer sa ma abtin…nu vreau sa dau eu explicatii cuiva cat si ce am citit..mai ales unui crestin…Si spun asta pt ca unui crestin chiar daca ii arati un lucru clar siu ii demonstrezi un lucru sub ochii lui…El tot nu crede…El crede doar in ce a fost setat….Eu cred in Dumnezeu…dar nu cred in acel Dumnezeu promovat de crestinism sau de alte religii..oricare ar fi el…Eu nu vreau sa cred ca acest D-zeu e un dumnezeu plin de EGO care ne-a dat pe pamant pt a-l sluji,..si asta sa fie scopul nostru in viata…nu vreau sa cred ca Dumnezeu e o forta atat de superficiala care e omnipotent si totusi lasa copii nevinovati sa moara de bopli, in incendii sau in accidente de masina…Nu vreau sa cred ca exista un Dumnezeu care te invata sa iti fie frica de el…Cum poate sa iti fie frica de cineva care te iubeste?…Daca tot mi-ai recomandat mie..sau celor care au aflat ca de fapt biserica si religia nu are nici o treaba cu dumnezeu…si ca e doar un mijloc de manipulare…sa mai citim…In numele lor..te voi ruga si eu sa mai pui mana pe carti…Si nu doar carti crestine…Citeste istoria religiilor…In primul rand…..Apoi carti istorice daca vrei…Si vei vedea ca biserica si cvrestinismul a facut cele maimari atrocitati din lumea asta….Mai mult de comentariul acesta nu voi da…pt ca ..de mult am refuzat sa ma mai lupt cu cei care cred…E greu sa explici cuiva care nu vrea sa vada indiuferent daca ii bagi sub nas…Oricum merci pentru comentariu…

       
      • popa catalin

        aprilie 19, 2012 at 2:34 am

        am citit Istoria Religiilor… concluzia finala- toate popoarele din toate timpurile s-au simtit prin definitie depasite de ceva superior,divin in care au crezut, e adevarat ….fiecare in prostia si nebunia lui…
        toate popoarele din toate timpurile au crezut intr-o alta viata….imi aduc aminte, parca vechii mexicani credeau atat de mult in asta ca isi imprumutau bani in viata si promiteau restituirea lor dupa moarte, intr-o alta viata.
        concluzia, iubitul meu prieten (sper ca vom deveni intr-o buna zi) ca ideea de Dumnezeu nu e o ideea SETATA cum crezi matale. degeaba citesti carti daca le intelegi pe dos…
        eu n-am fost setat sa cred in Dumnezeu…eu doar simt ca EL exista
        tu gandesti cu creierul (teoretic), eu cu inima….
        mie nu-mi e frica de Dumnezeu, eu il iubesc pe Dumnezeu. Daca prostimea se mai exprima „nu ti-e frica de D-zeu?” aveam pretentia de la unul care citeste mult sa vada metafora in expresia asta!
        Si eu am fost foarte intrigat de ideea de biserica ca si institutie….asa ca am pierdut ceva nopti sa citesc printre operele lui Corut si Istoria Bisericii Universale sau Istoria Bisericii Ortodoxe Romane
        concluzia: aceeasi: cata rautate, prostie, sadism, viclenie, falsitate, coruptie etc gasesti acolo, incat ai toate sansele sa te transformi in Calin Ignat.
        eu unul prefer sa-mi traiesc viata in loc sa vorbesc ca un mare filozof despre ea
        eu unul prefer sa iubesc pe Dumnezeu asa cum il simt, asa cum il cunosc (in masura in care mi-a fost facut cunoscut). Poate e mai mic de atat, poate e mai mare…

        tu esti un baiat bun! nu e tarziu! tb doar sa accepti ca esti limitat, ca nu esti absolut, ca nu detii ADEVARUL…nu ai cum! Recunoaste! Intreaba oglinda si dc e sincera iti va spune adevarul!

        un personaj istoric numit Saul, era calau, persecutor. Se poate verifica istoric…da un pic din coate…
        Cand a orbit din senin si i-a vorbit D-zeu, sadicul asta a devenit Sf Pavel. Si-a schimbat numele tocmai pt a avea credibilitate cand propovaduia pe D-zeul pe care mai inainte il prigonea!
        cata suferinta a indurat omul asta pe unde a fost….! citeste cateva carti de istorie despre el(grecesti, de exemplu), nu Biblia-aia e Bla bla…ma rog

        ai nevoie de o astfel de experienta ca sa-ti revii????
        nu e ok daca te rog eu frumos sa te calmezi si sa nu mai dai cu pietre in singurii care, asa cum pot si ei, mai duc mai departe copiilor nostrii ideea de Dumnezeu, de dragoste, de frumos, de iertare!

        inca nu ti-au dat seama la varsta ta ca in viata TOT TIMPUL E MAI BUNA PACEA DECAT DREPTATEA!
        abia astept sa bem o bere impreuna! cred ca ne-am imprieteni…

        cu drag, catalin
        iarta-ma dc te-ai simtit jignit, nu asta era intentia
        e o „lupta” fair-play , cu armele pe masa

         
      • Călin Ignat

        aprilie 19, 2012 at 2:15 pm

        Chiar nu am de ce sa ma simt jignit…Respect parerile tuturor…Un om necredincios respecta un om care crede..poate rade pe sub mustata si atat..Dara un om credincios se revolta asupra necredinciosilor..Li se pare ca gandirea lor e cea buna…Mie imi spui ca nu detin ADEVARUL..nu nu il detin ai dreptate…Detin adevarul doar pt mine…Dar atunci oamenii credinciosi de ce considera ca ei detin acest adevar si ca restul ar trebui sa gandeasca la fel ca ei? Oamenii pe toata perioada existentei lor..au avut zei..Sumerienii aveau vreo 60 de zei, egiptenii se inchinau la Ra zeul soarelui..Si tot asa…Oamenii cautau divinitati carora sa li se inchine sa scape de povara sortii lor…Dar de fiecare data in timp s-a demonstrat ca se inchinau la niste aberatii…Desi pe atunci erau persecutati toti cei care „deranjau” vreun zeu..si li se aduceau jertfe precum proprii copii…si toate astea erau in zadar…La fel au facut si oamenii nostrii crestini..Persecutau pe toti care aveau curajul sa spuna ceva impotriva bisericii…Magellana afirmat ca pamantul este rotund si a fost persecutat…pentru ca era impotriva celor din biserica care afirmau ca pamantul este plat…Galileo Galilei a fost la fel persecutat pt ca a afirmat ca Pamantul se misca…pentru ca era impotriva a ceea ce era scris in scriptura..Si asa mai departe…De ce se opune biserica stiintei?..De ce le e frica de descoperiri?…Pt ca daca se afla adevarul…Ei nu vor mai fi credibili…Si singurul lor scop adica manipularea nu se va mai putea face..Cum explici ca Biserica Ortodoxa are profit pe 2011 85 milioane de euro?..e o afacere care nu e impozitata..Si daca au atatia bani ca fac aafaceri..De ce nu se fac langa biserici adaposturi sau cantine pt saraci?…Daca e pe profit..de ce percep taxe pt botezuri, nunti , inmormantari…De ce percep bani pt pomeniri?..Ii doare gura? Exista costuri ca sa prinunte nume?…Nu …scopul lor e banul..De Pasti pentru painea aia inmuiat in vin se platea…E normal asa ceva..fiecare platea cate 5 lei 7 lei..Nu e normal…Cine vrea sa ajute..nu percepe bani…De la bani porneste toata invidia, rautatea, razboaie…tot!!! Si atunci cum poate fi biserica o propotoare a pacii cand ea e mereu in goana dupa bani?….E o prostie…Si de asta NU NU VREAU CA LUMEA SA SE MAI LASE PROSTITA DE BISERICA, OAMENII EI SI POVESTILE LOR DE MANIPULARE..DUMNEZEU NU E IN BISERICA E IN FIECARE DINTRE NOI…MI-AR PLACEA SA MA BAG IN POLITICA…SA AJUNG SA POT INAINTA O LEGE..SI PRIMA LEGE PROPUSA AR FI NU MICSORAREA SALARILOR PT CRESTEREA BUGETULUI, NU MICSORAREA PENSIILOR, NU MARIREA TVA-ULUI CI IMPOZITAREA BISERICII!!

         
    • Ignoranta- noaptea mintii

      mai 31, 2012 at 11:26 am

      Da , ce simplu este pentru tine. E mai usor sa ai o viata lipsita de griji, pacalind oamenii saraci si ignoranti, decat sa vii sfrasit dupa o zi de munca de cel putin 12 ore pe zi.(6 zile din saptamana). Nu-ti faci mustrari de constiinta cand saracia si analfabetismul creste proportional cu zidirea de biserici, cu averile „preasfintilor”, „preafericitilor”….etc? Se potriveste de minune citatul „Preotul este omul care are „vocatie” sa traiasca si el si familia lui fara sa munceasca ,pe sema „pacatosilor”(ignoranti si saraci) care muncesc ca sa traiasca”
      Intre stiinta si religie stiinta va castiga intotdeauna! De ce? Pentru ca functioneaza, spune Stephen Howking
      Hai sa analizam si sa tragem concluzii:
      Metoda ştiinţifică şi religia
      Metoda ştiinţifică a produs centrale atomoelectrice, vaccinuri, sateliţi, acumulatoare, internet, îngrăşăminte chimice, microprocesoare, avioane cu reacţie, antibiotice, frigidere şi telefoane, fibre optice, microscoape şi telescoape, deci lucruri care funcţionează. A produs fizică cuantică, medicină, etologie, biologie, psihologie, chimie alimentară, petrochimie, chirurgie, rezistenţa materialelor, electronică, automatică, genetică, astrofizică şi cosmologie.
      Metoda religioasă a produs războaie religioase, cenzură, prostie generalizată, minciuni gogonate, ignoranţă ,boli si saracie.
      De aceea ma bucur enorm ca mai sunt oameni care trec totul prin filtrul ratiunii si nu inghit pe nemestecate gogosile acestor fiinte asemanatoare vascului. Ce urasc? religious hypocrisype
      Toata stima pentru Calin Ignat si multora ca el.

       
  11. popa catalin

    aprilie 20, 2012 at 12:42 am

    iti inteleg frustrarea…ma faci pe zi ce trece sa cred ca esti un om foarte complexat…probabil ai sechele din copilarie, nu te-au apreciat cei din jur pe cat ti-ai fi dorit si ai ramas marcat.
    doresti neaparat sa iesi in evidenta, sa aduci ceva nou ca sa atraga atentia asupra ta, sa ne arati tuturor cat esti tu de special…
    ok…m-ai convins: te voi vota cand vei ajunge un om politic,deoarece capabil esti!
    dar puterea ta de intelegere este limitata: nu poti sa nu judeci tu de exemplu de ce s-au compromis in fata turcilor marii conducatori romani, dandu-si proprii copii pe tava(spahii si ienicerii). n-ai cum tu sa intelegi ca doar prin asta noi acum inca mai existam
    E mai usor sa dai cu pietre, sa ne impartasesti marea ta revelatie ca ai descoperit gaura-n covrig.
    Bravooooo!
    N-ai cum sa intelegi tu vreodata de ce statele in general sprijina Bisericile!
    Crezi ca esti primul care ai observat chestia asta? Sau primul care nu e de acord! Dar tu si parerea ta sunteti atat de miiiiiiiiiiiiiici ca aproape nici nu contati!
    Iti dau un exemplu:
    Basescu si guvernul gasesc de maine niste solutii si scot Romania din criza! Mai mult ajungem primii in lume,sa zicem! Te-ar mai interesa in conditiile astea daca intre timp si-au facut sau nu si ei vreo vila! Daca da, ma faci sa inteleg ca tu esti IMPOTRIVA a tot ceea ce exista, indiferent ce!
    Inseamna ca ai o problema mare! Ce rost ar mai avea sa-i acuzi daca rezultatul e unul foarte pozitiv!Lumea e multumita!”TRAIESTE BINE!” vorba unui filozof
    ma rog asta e pura fictiune
    sa vb de Biserica acum, ceea ce nu e fictiune! Ce nu vrei tu sa vezi sau sa accepti e ca ea chiar isi face treaba si lumea e multumita, altfel n-ar mai fi bisericile pline! lumea chiar „traieste bine” ortodoxia! asta nu o sa poti vreodata sa le iei, bucuria pe care o au!
    nu se impiedica de povestirile adevarate despre cutare popa gay, beat mafiot!
    pt ca l-au cunoscut si pe parinele Cleopa, sau Papacioc sau Boca!
    Apropo, nu sunt fotbalisti. Sunt oameni la care faceau coada zile intregi zeci de mii de oameni pt o mangaiere! Mai vb dupa ce o sa stai 5min de vb cu o persoana de inaltimea lor! Sa nu indraznesti sa iti vina in minte vreo replica acum, pt ca nu i-ai cunoscut ca sa-ti permiti sa crezi ca vb despre alba ca zapada!
    EI SUNT BISERICA!
    din pacate ai dreptate in ceea ce spui legat de latura intunecata a bisericii! „Mai marii bisericii ” in general vor sa ramana din mandria lor prosteasca in istorie ca si cineva important care a facut ceva , a lasat ceva in urma sa!
    sub domnia lor, pt a putea si realiza ceva, se pun tot feluri de biruri si taxe inventate!
    Dar de sus in jos ! Adica: daca Patriarhia vrea sa gestioneze de exemplu lucrarile la mareata catredala ce vor s-o faca(spre lauda lor dar spre folosul si imaginea poporului), cer ajutor mitropoliior!
    aceste episcopiilor! episcopii, presati si stransi cu usa, cer bani parohiilor!
    Iar preoti, cei mai amarati in ecuatii asta,TREBUIE sa ceara bani mie si tie! TAXE BIRURI ETC
    nici eu nu-i suport, dat cunosc realitatea de care mi-e scarba
    e doar un lant de kkt!
    ai dreptate sa reactionezi asa deoarece noi suntem capatul de linie! noi nu mai avem pe cine sa asuprim si atunci ne revoltam
    dar nu confunda niciodata BISERICA lui Hristos cu toti securistii care au fost pusi in fruntea bisericii ca si institutie, pe care sa-i poata manipula si ei cand e cazul

    isi spala banii impreuna la nivele inalte si apoi simuleaza razboie diplomatice…BAZACONII! noi nu muscam asa ceva
    dar nici nu uitam de fapt care era ideea! cine e de fapt BISERICA! ce e de fapt cu crestin!
    nu e doar un platitor de taxe! el nu e un dobitoc!
    te rog, nu te intoarce si impotriva la ceea ce inca mai este minunat in ortodoxia noastra, in biserica nostra! incearca doar si ai sa-mi dai drepate!
    tot eu, dusmanul tau preferat
    ps
    iarta-mi ironia caracteristica de la inceput
    nu e rautate
    ma ajuta sa ma simt stapan pe situaie :))

     
  12. popa catalin

    aprilie 20, 2012 at 8:51 am

    calin,
    imagineaza-ti ca biserica este un pahar doar pe jumatate plin
    pe mine partea de jos ma tine inca in viata
    partea de sus imi spune clar ca ar ma fi loc de mai bine
    trebuie sa privesti totul mai frumos mai poetic
    adu-ti aminte de arghezi parca cand spune asa frumos
    –din bube mucegaiuri si noroi,
    iscat-am frumuseti si valori noi–-
    hai ca te las, ma duc la biserica))))

     
  13. alexandra

    mai 30, 2012 at 10:03 am

    Subiectul acesta e un subiect amplu, am avut multe dezamagiri legate de preotii nostri, am trecut prin multe incercari si din nefericire articolul e 80% adevarat.Parerea mea e ca tu, Calin, ca multi altii, sunteti dezamagiti de biserica ca si institutie, de oamenii care au ajuns sa conduca institutia, oameni care in numele Domnului isi satisfac si pun in practica propriile placeri, slabiciuni, conceptii etc. Spun acestea nefiind straina de biserica, inca de mic copil, zi de zi, am fost prezenta in biserica, la slujbele ce se oficiau acolo, asadar nu sunt straina de subiect. Inca de la varsta de aproximativ 10 ani am inceput sa-mi pun multe intrebari,vreau sa specific ca biserica unde mergeam era o manastire din centrul orasului, foarte celebra pe timpul acela ( acum 25 de ani), iar acolo slujea un preot cunoscut, contemporan si bun prieten cu preotii Cleopa, Boca, Papacioc…etc.Toata viata m-a urmarit fresca de la intrarea din biserica.Pe tot peretele erau pictati barbati si femei, dezbracati, in agonia durerii, cuprinsi de flacari inalte. In mintea mea de copil de atunci, cat si mai tarziu, mult mai tarziu, mereu m-am intrebat cum de Dumnezeul meu, la care ma rog mereu, poate fi atat de crud.Acum recent am gasit raspunsul, raspuns care a venit de undeva mai presus de mine, un raspuns care a venit fara sa-l caut in mod deosebit,(spun acestea pentru ca de obicei oamenii se roaga numai atunci cand au cate o neinplinire , necaz, dorinta arzatoare, ori in viata mea nimic din toate acestea nu s-a intamplat in acel moment),insa am aflat ca Dumnezeu e iubire, e rabdare si pace, ca iadul si raiul e plasmuirea mintii umane (daca studiezi chinurile la care erau supusi crestinii torturati de catre biserica in timpul inchizitiei, vei afla negresit, ca sunt 100% asemanatoare chinurilor cu care biserica noastra, prin ‘slugitorii sai’, spune oamenilor ca Dumnezeu ii pedepseste in iad.Sunt deasemenea de acord ca oamenii nu citesc Sfanta Scriptura, ca preotii ( care ar trebui sa se afle sub harul lui Dumnezeu) se indeletnicesc mai mult cu ritualurile lor memorate pe bancile scolilor teologice, decat sa explice oamenilor tainele si frumusetea caracterului lui Dumnezeu, nefacand altceva decat citind cartea sfanta.Referitor la clonarea pestilor si a painilor, cat si la celelelte minuni savarsite de Domnul nostru Iisus, nu ma indoiesc ca asa a fost.De altfel Biblia e singura carte ce din punct de vedere istoric nu poate fi contestata, referindu-ma aici in primul rand la proorocirile ei, apoi la evenimentele petrecute si relatate in ea de-a lungul timpului. Daca preotii ar spune oamenilor adevarul, daca ar insista pe faptul ca Dumnezeu e viu si ca singurul nostru mijlocitor catre Tatal ceresc e doar Domnul Iisus, cu siguranta oamenii nu s-ar mai inchina moastelor, peretilor pictati, persoanelor care din nefericire au imbracat haina preotiei numai pentru beneficii de orice natura,(nu generalizez). M-am intrebat deseori ce crestin dezgroapa mortii sai, uneori impartind oasele bietului om in patru zari, la nu stiu cate biserici, pentru ca noi cei vii sa ne inchinam acelor oase, m-am intrebat deseori de ce preotii nu explica oamenilor ceea ce e cel mai important, ca invierea Domnului reprezinta insasi esenta bisericii crestine, ceea ce inseamna ca noi avem un Dumnezeu viu, ca ceea ce trebuie sa facem e sa vorbim cu El si negresit El ne asculta (nu sunt vorbe in vant).Cat despre caracterele celor ce pretind a fi crestini practicanti, eu nu vreau sa ma pronunt, de multe ori preotii modeleaza caractere, oamenii au nevoie de modele in viata lor, iar cei care le sunt modele in cazul de fata nu sunt decat preotii din acele lacasuri( stim cu totii in ce societate traim).Pentru cei dezamagiti de biserica, ca institutie, eu ma rog voua , nu renuntati, studiati si adevarul vi se v-a arata.Rugati-va ca Dumnezeu sa va lumineze cugetul si negresit veti gasi raspunsuri la toate intrebarile, iar Dumnezeu vi se va descoperi voua asa cum e El de fapt, bun, milostiv, iertator, indelung rabdator – e IUBIRE. Pentru cei cu suflete chinuite, ce cauta rezolvarea problemelor lor de orice natura, sa nu o mai caute inchinandu-se mortilor, rezolvarea e mai aproape de ei decat se asteapta, oameni buni, vestea buna e ca DUMNEZEU E VIU si raspunde imediat oricui il cauta, doar deschideti-va usile inimilor si lasati-l sa intre in inimile voartre, e mai simplu decât crezi.

     
  14. alexandra

    mai 30, 2012 at 10:19 am

    Calin te-as mai ruga, atunci cand faci afirmatii din Sfanta Scriptura, precum ca aceasta zice ceva contrar stiintei, sa postezi exact fragmentele respective. Eu stiu, cu certitudine, ca multe din scrierile proorocilor, pe care nu le-a bagat nimeni in seama acum se implinesc (astronomie, medicina, arheologie, istorie etc), lucruri ce oamenii au crezut ca sunt povesti si au fost tratate, ca atare. Nu ma indoiesc ca vei putea face acest lucru, deoarece sustii ca ai citit cartea si nu numai o data. De ceva vreme vreau sa-ti zic ca Biblia a devenit obiect de studiu pentru unii dintre cei mai de vaza oameni de stiinta din lume. Oare de ce?

     
  15. anonima de miercuri

    octombrie 11, 2012 at 10:15 pm

    Domnule Popa Catalin, ati spus ca va pare mai rau de oamenii care vad preoti beti, fumatori, imorali, corupti etc. decat de cei vinovati insisi. Nu vi se pare just ca acela care face regula sa fie primul care o respecta, nu primul care o incalca? Nu degeaba a iesit zicala „fa ce zice popa, nu ce face popa”…Eu una as prefera, in calitate de enorias, sa vad ca omul care predica de la amvon chiar crede ceea ce spune, si chiar pune in practica cele invatate. In caz contrar, cu ce drept ma arata el pe mine cu degetul? Si exista destule cazuri cand o femeie care nu era virgina in ziua casatoriei a fost excomunicata, iar un nenorocit de hot care a furat chiar din locul unde isi castiga painea a fost scutit deoarece si-a marturisit vina. Dragostea trupeasca nu provoaca niciun rau (fizic sau emotional) daca e liber consimtita, insa furtul provoaca pagube materiale si poate rani sentimentele oricui. Si-atunci unde e dreptatea?

     

Lasă un răspuns către popa catalin Anulează răspunsul